თბილისის შემოვლითი გზის (ნატახტარი-რუსთავი) პროექტი, რომელიც 2016 წელს დაანონსდა, დღესაც აქტიურ ფაზაშია. აღნიშნული ინფრასტრუქტურული პროექტი სრულიად ახალი ჩქაროსნული გზის მშენებლობას გულისხმობს, რომელიც ნატახტრიდან ჟინვალის მიმართულებით და ნატახტრიდან რუსთავამდე იქნება განსაზღვრული. ამ გზის მშენებლობა გაზრდის ტრანსპორტის მოძრაობის ეფექტურობას, გააუმჯობესებს საცობების პრობლემას და მნიშვნელოვნად დააჩქარებს რეგიონული გადაადგილების პროცესს.
როგორც რეგიონის განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტრო აცხადებს, თბილისის შემოვლითი გზის საპროექტო სამუშაოები ბოლო ეტაპზეა. ამჟამად მიმდინარეობს E-60 ავტომაგისტრალის ნატახტარი-რუსთავის და ნატახტარი-ჟინვალის საავტომობილო გზების დეტალური საპროექტო დოკუმენტაციის მომზადება. თუმცა, ოფიციალური ინფორმაციის მიხედვით, საპროექტო სამუშაოები არ არის დასრულებული, რაც ნიშნავს, რომ სრულყოფილი პროექტი მხოლოდ 2025 წელს დასრულდება.
მიმდინარე ეტაპზე სამინისტრო არ აქვეყნებს დეტალურ ინფორმაციაა პროექტის საფინანსო მხარესთან და სხვა სპეციფიკებთან დაკავშირებით. შესაბამისად, პროექტის საბოლოო ღირებულება და სამშენებლო სამუშაოების დაწყების ზუსტი თარიღები ჯერ კიდევ გაურკვეველია. როგორც ოფიციალური წყაროები აღნიშნავენ, პროექტი განხორციელდება ეტაპობრივად, სახელმწიფო ბიუჯეტის შესაბამისად, რაც გულისხმობს მის ხანგრძლივობასა და თანხების გეგმის მომზადებას.
გეგმის მიხედვით, პროექტზე მუშაობა მიმდინარეობს იტალიურ კომპანიასთან „ANAS International Enterprise S.p.A. & Gestione Progetti Ingegneria srl. & IRD Engineering srl“. ხელშეკრულება, რომელიც ამ კომპანიასთან გაფორმდა, განსაზღვრავს ყველა პროექტირების და მშენებლობის ეტაპს. კომპანიამ უკვე გაავრცელა ინფორმაცია, რომელიც შესაძლო მარშრუტებს ეხება, თუმცა, საბოლოო პროექტი დეტალურად დოკუმენტაციაში იქნება ასახული.
სავარაუდოდ, თბილისის ახალი შემოვლითი გზა დაიწყება ჟინვალიდან და გაგრძელდება მცხეთაში, ჯვრის მონასტერთან, სადაც ახალი გვირაბი უნდა აშენდეს. შემდეგ გზა განაგრძობს მოძრაობას თბილისის ზღვასთან, გაადიდებს დიდ ლილოს მიმდებარედ და დააკავშირებს რუსთავს. აღნიშნული პროექტი მოიცავს არა მხოლოდ გზის, არამედ ინფრასტრუქტურის სრულ რეკონსტრუქციას.
ამ ეტაპზე, მიუხედავად იმისა, რომ საბოლოო პროექტი ჯერ არ არის სრულად დამტკიცებული, სავარაუდოა, რომ მარშრუტში გარკვეული ცვლილებები თუ განახლებები შეიძლება მოხდეს საპროექტო სამუშაოების დასრულების შემდეგ. კომპანიების მიერ გავრცელებული წინასწარი ინფორმაცია შესაძლოა შეიცვალოს და საბოლოო ვარიანტი უფრო ზუსტად განსაზღვროს მშენებლობის პირობებმა და მოთხოვნებმა.
#drpkhakadze #davidiani #shenitbilisi
მასალის გამოყენების პირობები