თბილისის მეტრო ოფიციალურად 1966 წლის 11 იანვარს გაიხსნა და იმ დროისთვის ეს მართლაც მნიშვნელოვანი მოვლენა. პირველი ხაზი 6 სადგურს მოიცავდა: “დიდუბე”, “ელექტროდეპო”, “ოქტომბერი” (შემდგომში “ნაძალადევი”), “ვაგზლის მოედანი”, “მარჯანიშვილი” და “რუსთაველი”. მეტროს სიგრძე თავდაპირველად 6.5 კილომეტრს შეადგენდა.
მეტროპოლიტენის ამოქმედებამ საგრძნობლად გაამჯობესა ქალაქში გადაადგილების პირობები. 1966 წელს თბილისი ურბანული განახლების ნაწილი იყო, რომელიც მიზნად ისახავდა ქალაქის საცხოვრებელი გარემოსა და სატრანსპორტო სისტემის გაუმჯობესებას. მეტრო ქალაქის სატრანსპორტო სისტემის ერთ-ერთ უმნიშვნელოვანეს ელემენტად იქცა.
მეტროს გახსნის დროს, თბილისის მოსახლეობა აღფრთოვანებული იყო. როგორც ვასო გოძიაშვილი აღნიშნავდა: “მე, როგორც თბილისის მოტრფიალეს, უეჭველად მახარებს ქართული მეტროს დაბადება. გამოგიტყდებით, არც კი მჯეროდა, თუ კონკიდან მეტრომდე ასე მცირე დრო დაგვჭირდებოდა.” ეს განცხადება ხაზს უსვამს იმ დროისთვის მეტროს გახსნის მნიშვნელობას, რომელიც არა მხოლოდ ტექნიკური პროგრესის, არამედ თბილისის კულტურული და ისტორიული განვითარების ერთ-ერთ მთავარ ეტაპად იქცა.
თბილისის მეტრო დღემდე რჩება ქალაქის ერთ-ერთ ყველაზე ეფექტურ და ხელმისაწვდომ ტრანსპორტის საშუალებად, რომელიც წლის განმავლობაში უამრავ მგზავრს ემსახურება. მისი ისტორია, რომელიც 1966 წლიდან დაიწყო, მის განვითარებასა და თანამედროვე მახასიათებლებში უფრო განვითარებულ ტექნოლოგიებსა და ინფრასტრუქტურას მოიცავს. 1966 წლის 11 იანვარი კი ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი თარიღია თბილისის ისტორიაში.
#drpkhakadze #davidiani #shenitbilisi
მასალის გამოყენების პირობები