1953 წელს თბილისში, მეტროს გვირაბებისა და შახტების მშენებლობის პროცესი ერთ-ერთმა წამყვანმა ინჟინერმა შალვა დანელიამ დაიწყო, რომელიც მოსკოვის მეტროს ერთ-ერთი მშენებელი იყო. ამ წელს დაიწყო თბილისის მეტროს განვრცობა, რაც ქალაქის ტრანსპორტის სისტემაში მნიშვნელოვანი გადატრიალების მანიშნებელი იყო.
1953 წელს დაიწყო გადასარბენი გვირაბებისა და შახტების მშენებლობა. ამ პროექტის მიზანი იყო თბილისის ცენტრიდან დაახლოებული უბნების ერთმანეთთან დაკავშირება და მგზავრთა გადაადგილების გამარტივება. მშენებლობის პროცესში მთავარი გამოწვევა იყო მიწისქვეშა ინფრასტრუქტურის შექმნა, რაც კვალიფიციური ინჟინერების დიდი გუნდის ჩართულობას მოითხოვდა.
თბილისის მეტროს მშენებლობა მოიცავდა სხვადასხვა ინოვაციურ ტექნოლოგიებს, რომლებიც იმ დროისთვის უაღრესად რთული და კომპლექსური პროცესების განხორციელებას შესაძლებელს ხდიდა. მიწისქვეშა სამუშაოების უსაფრთხოება და ეფექტურობა, მშენებლობის დროს განხორციელებული სიახლეები, დღემდე ითვლება მემკვიდრეობით ტექნოლოგიურ მიღწევებად.
1953 წელს დაწყებული მეტროს მშენებლობა თბილისის ტრანსპორტის სისტემისთვის მნიშვნელოვანი ეტაპი აღმოჩნდა. შალვა დანელიას ხელმძღვანელობით ქალაქის მეტროს განვითარება დაიწყო, რაც დღემდე მისი უმნიშვნელოვანესი ინფრასტრუქტურული ელემენტია.
#drpkhakadze #davidiani #shenitbilisi
მასალის გამოყენების პირობები